Sunday, February 8, 2009

Universitiku ..,Syurgaku..

Assalamualaikum..
Atas permintaan adik2 ku syg.. saya ingin berkongsi suasana dan gambar-gambar di universiti untuk tatapan bersama... Morocoo ni, bukan semua orang tahu dan kenal.ada yang kata moscow lah, ada juga yang langsung tak kenal.. saya sendiri sebelum datang..pun bukan kenal MOROCCO ni di mana ..mana lah letaknya...bagaimanalah orangnya.. dan berbagai lagi persoalan yang berlegar-legar di fikiran yang semuanya hanya terjawab setelah menjejakkan kaki di bumi Morocco atau Maghribi ini sendiri...

Semalam ke universiti untuk melihat keputusan peperiksaan , sambil-sambil tu,sempat melayan roomate bergambar sakan sementara universiti kosong dan lengang..bolehlah berposing maut..:P Lalala..riang ria ke Universiti..tatkala hujan turun rintik2...(berdebar sebenarnya nk tgk result ni~~)
erm,erm,erm..binti Mansor NurHanisah..mana ya..(nama ayah yang mula2..mcm nk tengokkan result ayah sayalah pula..huhu)


Result2 yang ditampal....
Dalam bahasa France,pening. Ditampal merata2, pening kuasa dua~~~
(kalau lambat tengok,inshaAllah,esok2 adalah "hantu" yang akan mencabutnya)Di tingkat bawah Universiti..
Di dalam kelas..



Di dewan kuliyah/ mudarraj

Perjalanan ke universiti yang penuh liku..lengangkan?
wah~~macam kat luar negara la..:P pertukran musim..habis botak pokok2..


Sunyi~~sepi~~ baring tengah jalan pun tak pe..dh ajak dila dah,tapi dila tak nk sebb tak bw bantal dn mazafir/lihaf..aih~~.tolong jgn percaya~~:P
(sebelah kanan adalah universiti,kalau terus tu adalah jalan pulang)
Universitiku..Syurgaku~~(~_^)

p/s:Terima kasih diucapkan kepada roomate tersayang atas kebenaran meletkkan gambar beliau di sini..fotogenik lah awak ni..ihik2:P







14 comments:

Biru said...

Oit, gambar dr awal dah comey dah. sampai hujung skali, buruk! keke, pintu masuk yg satu lg patut letak. (walaupun tak de tulis nama fakulti).. isk, pasti kumerindui universitiku ini.. isk isk -kak lilah-

NurTaqwa88 said...

hihi,ala kak..itulah realitinnya universitiku sayang...uhuk1

Eceh2,,dah mula rindu..orang nak balik dah kan~~ tak nk buat haflah untuk kami yang akan ditinggalkan ke kak?(terbalik pulak:P)

zahirahzahid said...

Ha'a la..amik gambr fakulti kat bndr pun tatek..huhu~

P/S : Akk Biru, buatlah haflah tuk kami..hehe~ kite wat kat pantai Mohamedia time musim bunga nnt..hoho~

NurTaqwa88 said...

uit..baru post tak sampai satu jam.. copatnye komen kalian ini:P

baikk,nanti kita pergi kuliyah markaz kat bandar yang tatek tu..nanti nisah masukkan ya..iAllah

(tengok kak k.k,dh ada org setuju nih, tk payah buat kat rumah ni..kat restoran pun ok k..;))

Biru said...

Akak teramat hangin dengan junior-junior Rabat ini. Baik lelaki mahupun perempuan. Korang, jahat! sibuk suruh akak buat haflah. Daripada Pak Penghulunya, Timb s/u 2, calon 2 orang timb s/u 1 lagi, mantan penghulu Rabat dan sume2.. jahat2... sume nak halau akak.. isk.. -kak lilah-

NurTaqwa88 said...

hihihi..patutlah sejuk je sy rs kat bilik sebelah ni..rupanya ada "Hangin" sedang ber"hangin" kat bilik sebelah sy..hihihi:P

ala...buatlah kak..buatlah ya..lepas ni takde dah haflah dari akak..(kasihan..super senior di buli..ish2..tk patut2) (~_^)

Biru said...

yelah2. akak buat nanti. hehe. hehe, sori menyemakkan page awak dgn komen2 akak.. =D. dah tak komen lg! psstt.. 'miss rye x jd' tu Sarah_otomen... keke..

NurTaqwa88 said...

alhamdulillah..akhirnya..akak buat juga haflah untuk kami..(smbil nanes keharuan..)

uish, tkpe lah kak.meriah jd nya blog sy dgn komen2 akak..sila2,jgn segan2 komen lg ya..


psst2, oo..atomen pemakan qumir tu ke?mekasih2:P

nurul najib said...

rasa cam nk p ja sana!

NurTaqwa88 said...

salam alaik kak nurul..:P

hii,kalau lah ada kos akak..boleh pi sini kan..ada tu ada..tp dlm bhs france lah..

tkpelah..inshaAllah..ada rezeki..smpailah ke sini k..aminn=)

الوردة الشوكية said...

salam kak nisah. waa...!! ada ke patut tulis macam kat oversea, dah memang nye kat oversea kan... mogok juga ngan kak nisah ni... :p

ipv6 said...

look macam daif jer facilies dier.

.:NurTaQwa88:. said...

wardah syaikah:hiii..org sakit tk blh geram2..nnt makin sihat..hi..

tu lah, akak pun baru perasan..rupa2nya akak kat ovesea.kui2:P


ipv6:begitulah nampaknya..apa pun,itulah syurga saya dan rakan-rakan menuntut ilmu..redha dengan apa yang ada..alhmdulillah, mengajar kami lebih bersykur ..inshaAllah

ntvirus said...

salam ziarah datin,,, wow... hebat universita nya...
syukur la leh gak tgk hi2......

tp... pelik!!!