Friday, September 28, 2007

Ramadhan..


Assalamualaikum w.b.t.Lama ana tak posting di blog ni.Bila buka senarai2 posts,berderet daraft2 entry yang tak habis ditaip.InshaAllah,akan cuba dihabiskan juga kesemua draft2 entry yang terbengkalai.

Alhamdulillah,bertemu kembali bulan Ramadhan bulan Rahmat dan penuh barakah.Hampir separuh Ramadhan telah kita selamat tempuhi,dan berbaki lagi kurang separuh bulan waktu untuk kita bersama2 bulan Ramadhan yang mulia ini.

Muhasabahlah diri kita semua,apakah yang telah kita lakukan sepanjang lebih 15 hari di bulan Ramadhan ini,apakah sudah cukup ibadah dan amalan2 kita di bulan Barakah ini??Teruskan menyoal ,muhasabah dan menilai diri kita semua.Kalau ada masih berkurang,tambahkan,kalau ada yang masih tertinggal,lakukan,kalau ada yang masih belum sempurna,selesaikan dan kalau langsung tak lakukan apa2,mulakan sekarang.

Semoga kita semua beroleh rahmat dan maghfirah dari Nya di bulan Ramadhan ini.Ikhlaskan diri dan niat beribadah.Jangan pula semua amalan dan ibadah2 kita nanti hanya seperti debu2 yang brterbangan .Hanya sia2 lantaran adanya riak dalam diri.Berdoalah agar semua ibadah dan amalan kita diterimaNya menjadi bekalan kita di hari akhir nnti.

Salam RAMADHAN ,Salam mujahadah melawan nafsu,Salam istiqamah beribadah..Allahuyuqabbilukum fil jannah.InshaAllah.

3 comments:

13may said...

Salam jenguk jenguk :)

NurHanisahBtHjMansor said...

wsslm,jenguk2 dapat manfaat,inshaAllah

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih